معرفی جاهای دیدنی استانبول + آدرس برای گردشگران

 

یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ترکیه که البته پایتخت این کشور نیز به حساب می‌آید، استانبول است‌. این شهر که مقصد گردشگران فراوانی است از جاهای دیدنی بسیار زیادی همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، تنگه بسفر، برج گالاتا، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، میدان تکسیم، آب انبار باسیلیکا و…. برخوردار است. هر کدام از این آثار را می‌توان نشان تمدن استانبول دانست‌. مکان‌های دیدنی و جذاب استانبول موجب شده‌اند این روزها بسیاری از افراد به دنبال بلیط هواپیما مشهد استانبول باشند تا زودتر با این اماکن باشکوه آشنا شوند. در این مقاله از پیک خورشید همراه ما باشید تا شما را بیشتر با جاهای دیدنی شهر استانبول آشنا کنیم.

 

مسجد ایاصوفیه

از مهمترین جاهای دیدنی استانبول که می‌توان گفت جزو مکان‌های مذهبی به شمار می‌آید، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد که در بخش سلطان احمد واقع شده از ابتدا به عنوان کلیسایی برای مسیحیان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به مرور زمان و در زمان سلطنت محمد دوم به مسجد تبدیل شد. وسعت اين مسجد ۶هزار متر مربع بوده و  ۱۴۰ ستون گرانیتی و ۹ درب باشکوهش، سبب عظمت چند برابری آن شده است.

آدرس مسجد ایاصوفیه: استانبول، بخش اروپایی، محله سلطان احمد، میدان ایا صوفیه، مسجد ایاصوفیه

جاهای دیدنی استانبول

قصر توپکاپی

اگر ‌می‌خواهید بیشتر با تاریخ ترکیه آشنا شوید حتما سری به قصر توپکاپی بزنید. در سال ۱۴۷۸ محمد دوم دستور ساخت این کاخ را داد و در طول دوره فرمانروایی عثمانی‌ها از آن به عنوان یک قلمرو سیاسی بهره گرفته می‌شد‌. این کاخ دارای ۲۷ برج دیده‌بانی بوده و در سال ۱۹۲۴ با فرمان آتاتورک به عنوان یک موزه مورد بازدید عموم افراد قرار گرفت.

آدرس کاخ توپکاپی: استانبول، منطقه فاتح در بخش اروپایی، نزدیک میدان سلطان احمد، کنار پارک گولهانه

دیدنی های استانبول

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروف است یکی از با قدمت‌ترین اماکن دیدنی شهر استانبول به حساب می‌آید. مهمترین دلیلی که نام آن را مسجد آبی هم گذاشته‌اند، کاشی‌کاری‌های آبی رنگی است که سبب شده جذابیت فوق العاده‌ای به این مکان داده شود. مسجد آبی که به دستور سلطان احمد در قرن ۱۷ ساخته شد دارای ۶ مناره بزرگ است که توسط محمد صدفکار یکی از معماران مشهور عثمانی احداث گشت.

آدرس مسجد سلطان احمد: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، مسجد آبی

مسجد سلطان احمد استانبول

کاخ دولما باغچه

اگر به دنبال باشکوه‌ترین اماکن تاریخی شهر استانبول هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از گرفتن بلیط هواپیما و رفتن به ترکیه حتما به بازدید کاخ دولما باغچه بروید. این کاخ دارای ۶۰۰ سال قدمت بوده و ۲۸۵ اتاق، ۶۸ سرویس بهداشتی و ۴۴ تالار دارد‌. یکی دیگر از مواردی که سبب شده کاخ دلما باغچه بسیار مورد استقبال قرار بگیرد این است که بزرگترین لوستر جهان که دارای ۴ تن وزن و ۷۵۰ حباب است در این کاخ قرار گرفته که هدیه‌ای از جانب ملک ویکتوریای انگلیس بوده است.

آدرس دولما باغچه: استانبول، بشکیتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلما باغچه

کاخ دولماباغچه استانبول

تنگه بسفر

تنگه بسفر را باریک‌ترین تنگه جهان می‌دانند. این تنگه به سبب اینکه دریای سیاه را دریای بزرگ مرمره وصل می‌کند و همچنین به عنوان جدا کننده‌ای برای مرز آسیا و اروپا شناخته می‌شود در فهرست مکان‌های دیدنی استانبول قرار گرفته است. زمانی که به این تنگه می‌روید، می‌توانید سوار کشتی کروز شوید و در این منطقه گشت و گذاری داشته باشید. تنگه بسفر ۳ کیلومتر طول داشته و یک مکان بسیار عالی برای ماهیگیری محسوب می‌شود. در دو طرف این تنگه شما می‌توانید روستاها و ویلاهای بسیار زیبایی را ببینید که قطعاً دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

آدرس تنگه بسفر: استانبول، تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول

برج گالاتا

برج گالاتا دارای ۷۰۰ سال قدمت بوده و در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. این برج که در زمان گذشته برای جلوگیری از حملات دشمن و همچنین نظارت روی کشتی‌ها ساخته شده دارای ۶۷ متر ارتفاع است. این برج بسیار باشکوه در طی زمان کاربری‌های خود را بارها تغییر داده و گاهی به زندان تبدیل شده و گاهی به عنوان مکانی برای دیده بانی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر دوست دارید غروب آفتاب را به تماشا بنشینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به بالای این برج که یک رستوران در آن احداث شده بروید و هم غذایی که دوست دارید را سرو کنید و هم منظره‌ زیبای غروب آفتاب را مشاهده کنید.

آدرس برج گالاتا: استانبول، محله برکت زاده

تنگه بسفر استانبول

میدان تکسیم

همانطور که میدان آزادی در تهران را می‌توان نمادی مهم برای این شهر دانست، میدان تکسیم نیز به عنوان نماد جمهوریت ترکیه، از معروفیت زیادی برخوردار است. میدان تقسیم در منطقه بی اوغلو واقع شده و در هر زمانی که به این میدان بروید متوجه شور و هیجان زندگی در آن خواهید شد. در اطراف این میدان شما می‌توانید هتل‌ها و رستوران‌های فراوانی را ببینید. در میدان تقسیم به صورت متداول جشن‌ها و رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود و همین موضوع هم سبب شده همیشه جنب و جوش زیادی در اطراف این میدان وجود داشته باشد.

آدرس میدان تکسیم: استانبول، منطقه بی‌اغلو، میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول

آب انبار باسیلیکا

اگر بخواهیم به قدمت آب انبار با سیلیکا اشاره کنیم، باید بگوییم قدمت آن به زمانی باز می‌گردد که به استانبول قسطنطنیه گفته می‌شد. در زمان امپراطوری بیزانس این آب انبار با ۳۰۰ ستون طراحی شده و منقش، شکل گرفت و هم اکنون به عنوان یکی از بناهای بسیار با قدمت و با ارزش استانبول شناخته می‌شود.

برای اینکه بتوانید این آب انبار را مشاهده کنید باید چیزی حدود ۵۰ پله به زیر زمین را طی کنید تا به آن برسید. آب انبار با سیلیکا در قرن ششم و با فرمان امپراطور روم ساخته شد. قطعا قدم زدن در میان تاریخی ۱۵۰۰ ساله که رویداد‌های  بسیاری را پشت سر گذاشته، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آدرس آب انبار باسیلیکا: استانبول، بخش اروپایی، منطقه فاتح، محله علمدار، خیابان یرباتان، کنار مسجد ایاصوفیه

آب انبار باسیلیکا استانبول

حمام خرم سلطان

خرم سلطان نامی بسیار آشنا برای ایرانیان است؛ زیرا بسیار مشتاقانه به پای این سریال می‌نشستند و آن را تماشا می‌کردند. حمام خرم سلطان در قرن شانزدهم با فرمان سلطان سلیمان برای ملکه عثمانی، طراحی و ساخته شد. این حمام که بین دو مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی قرار دارد توسط سنان که معمار معروف آن دوران بود ساخته شد‌. حمام خرم سلطان را می‌توان در لیست معروف‌ترین حمام‌های شهر استانبول قرار داد.

آدرس حمام خرم سلطان: استانبول، منطقه فاتح، محله جانکورتاران، میدان ایاصوفیه

حمام خرم سلطان استانبول

پارک فنر باغچه

پارک‌های زیبای ترکیه جزو مکان‌های تفریحی این شهر محسوب می‌شوند که شما می‌توانید اوقات فراغت خود را در آنها بگذرانید. پارک فنر باغچه با چشم انداز بسیار فوق العاده‌ای که به سوی دریای مدیترانه دارد، می‌تواند لحظات بی‌نظیری را برای شما خلق کند. در این پارک امکانات فراوانی برای گردشگران مهیا شده که از جمله آنها می‌توان به زمین بازی، رستوران، پیست دوچرخه سواری، تفرجگاه ساحلی و کافه اشاره داشت.

آدرس پارک فنر باغچه: منطقه آسیایی کادیکوی، خیابان تور یولو، محله فنر باغچه

پارک فنر باغچه

کلیسای چورا

کلیسای چورا یکی از با قدمت‌ترین مکان‌های گردشگری استانبول بوده که قدمت آن به دوره تاریخی بیزانس برمی‌گردد. در طی زمان تغییرات فراوانی روی این کلیسا اعمال شد و در قرن ۱۶ آن را تبدیل به مسجد کردند، اما پس از مدتی دوباره تغییر کاربری داده شد و الان شما می‌توانید به عنوان یک موزه از آن بازدید کنید. روی دیوارها و موزاییک‌هایی که در این کلیسا قرار دارد، طرح‌های مختلفی از زندگی حضرت عیسی و مریم مقدس وجود دارد که دیدن آنها می‌تواند برای شما جذاب باشد.

آدرس کلیسای چورا: استانبول، منطقه فاتح، پنج کیلومتری شمال غربی در محله سلطان احمد

جذابه های توریستی استانبول

دلفیناریوم

اگر شما هم علاقه زیادی به دلفین‌ها و پستانداران دریایی دارید، حتماً به دلفیناریوم استانبول سری بزنید. دلفیناریوم یکی از مکان‌های تفریحی این شهر است که می‌توانید نمایش‌های زیبا و دوست داشتنی که شیر ماهی‌ها، نهنگ‌ها و دلفین‌ها از خود به اجرا در می‌آورند را مشاهده کنید. صورتی که شنا هم بلد باشید، می‌توانید به راحتی با دلفین‌ها شنا کنید و لحظات مهیجی را برای خود رقم بزنید.

آدرس دلفیناریوم: منطقه اروپایی استانبول، خیابان صلاح تارگا

دلفیناریوم

باغ وحش بسفر

باغ وحش‌ها همیشه برای افرادی که به طبیعت علاقه‌مند هستند مکانی بی‌نظیر تلقی می‌شود. یکی از باغ وحش‌هایی که در استانبول قرار دارد باغ وحش بسفر است. در این باغ وحش شما می‌توانید چیزی حدود ۳۰۰ گونه از جانوران را مشاهده کنید. از جمله این حیوانات می‌توان به میمون، شیر، کروکودیل، خرس، گوزن و… اشاره داشت. باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که در باغ وحش بسفر علاوه بر اینکه می‌توانید گونه‌های متنوع جانوران را مشاهده کنید، گونه‌های زیبایی از انواع گیاهان هم در آن قابل رویت است که زیبایی دوچندانی به این فضا بخشیده‌اند‌.

آدرس باغ وحش بسفر: کوجائلی، داریکا، محله پیری رئیس، خیابان توزلا، شماره ۲۹۷

باغ وحش بسفر

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول را با نام کانالی چارشی نیز می‌شناسند. این بازار که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد با دستور سلطان محمد عثمانی ساخت شد. فضای ۵۰ هزار متری این بازار سبب شده تا آن را بازار بزرگ بنامند. تنوع اجناسی که در این بازار وجود دارد چشم هر بازدید کننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در بازار بزرگ استانبول شما می‌توانید انواع خوراکی‌ها، لوازم تزیینی، ادویه‌جات، ظروف و… را خریداری کنید.

آدرس بازار بزرگ استانبول: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، بین مسجد بایزید و مسجد نوروسمانیه

بازار بزرگ استانبول

برج دختر

یکی از افسانه‌ای‌ترین مکان‌های تاریخی استانبول، برج دختر است که درباره آن افسانه‌های فراوانی روایت می‌شود. برج دختر که دارای ۲۳ متر ارتفاع و حدود ۱۰۰۰ سال قدمت است این روزها به مکانی تفریحی تبدیل شده ودر آن یک رستوران احداث کرده‌اند. شما می‌توانید برای صرف وعده‌های غذایی به آن مراجعه کنید. از جمله افسانه‌هایی که درباره برج دختر روایت می‌شود این است که مردی با نام لیندروس عاشق یک راهبه با نام هیرو شده و در برج دختر ساکن می‌شود.

آدرس برج دختر: استانبول، بخش آسیایی، بخش سالاجاک در دریای مرمره

برج دختر استانبول

پارک آبی ویالند

اگر با خانواده به ترکیه سفر کرده‌اید و به دنبال مکانی برای بازی خودتان و کودکانتان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به پارک آبی ویالند بروید. پارک آبی ویالند که در تابستان می‌تواند یک مکان تفریحی و مهیج برای هر فردی با هر سن و سالی باشد به دلیل طراحی خود، به دیزنی لند هم شهرت دارد. ترن هوایی، سرسره وایکینگ‌ها، رودخانه وحشی و… از جمله تفریحاتی هستند که تجربه آنها می‌تواند برای شما و فرزندانتان بسیار خوشایند باشد.

آدرس پارک آبی ویالند: منطقه ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا

پارک آبی ویالند استانبول

موزه مادام توسو

از جمله مکان‌های دیدنی استانبول که در خیابان استقلال قرار گرفته موزه مادام توسو بوده که در سال ۲۰۱۶ میلادی آن را افتتاح کردند. اگر مایل هستید تندیس افراد مشهور ترکیه و سراسر دنیا را مشاهده کنید، رفتن به موزه مادام توسو قطعاً برای شما خالی از لطف نیست. تندیس افرادی همچون مصطفی کمال آتاتورک، مولانا، آلبرت انیشتین، فوتبالیست‌ها و هنرپیشه‌های مختلفی در این موزه قرار داده شده است.

آدرس موزه مادام توسو: منطقه بی اغلو، خیابان استقلال

موزه مادام توسو استانبول

جنگل بلگراد

طبیعت و فضای سبز همیشه می‌تواند در روحیه افراد نقش بسزایی داشته باشد. جنگل بلگارد از جمله مکان‌های دیدنی استانبول است که با منظره‌های فوق العاده‌ای که به وجود آورده، می‌تواند موجب شگفتی شما شود. درختان سر به فلک کشیده بلوط در این جنگل قطعاً سوژه نابی برای عکاسی هستند. زمانی که به استانبول سفر می‌کنید این جنگل را فراموش نکنید و حتماً از هزاران گونه گیاهی که در آن وجود دارد بازدید کنید.

آدرس: ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول

جنگل بلگراد استانبول

تپه پیرلوتی

از بهترین فضاهای طبیعی که در منطقه اروپایی استانبول قرار دارد تپه پیرلوتی است. شاید بخواهید بدانید که چرا به این تپه پیرلوتی گفته می‌شود؛ نام این تپه را از رمان نویس مشهور فرانسوی که پیرلوتی نام داشت برگرفته‌اند. این تپه سرسبز چشم اندازی به سوی خلیج شاخ طلایی داشته و نظر هر گردشگری را می‌تواند به خود جلب کند. با توجه به بازدید بسیار زیادی که در این منطقه رخ می‌دهد برای رفاه حال گردشگران رستوران و تله کابین قرار داده‌اند.

آدرس تپه پیر لوتی: استانبول، بخش اروپایی، تپه پیر لوتی

تپه پیرلوتی از دیدنی های استانبول

موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن بنای تاریخی نیست، بلکه به دست خانواده اجزاجباشه ساخته شد تا فضایی کاملاً مدرن را خلق کنند. این موزه که همواره در حال گسترش است، می‌تواند مکان خوبی برای افرادی باشد که به تاریخ هنر ترکیه علاقه دارند. در این موزه که فضای بسیار وسیعی دارد، بخش‌های مختلفی همچون گالری موقت و دائمی نمایشگاهی، سینما، کتابخانه، رستوران، گالری عکاسی و…. قرار گرفته است.

آدرس: منطقه بی اغلو، محله اسماعیل مسجد، خیابان مشروطیت

سخن پایانی

جاهای دیدنی استانبول بسیار زیاد هستند و ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین آنها آشنا کنیم. برای اینکه بتوانید این مکان‌های دیدنی را مشاهده کنید باید ساعت‌ها و روزها وقت بگذارید؛ از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در پیک خورشید تماس حاصل کنید و بهترین تور خارجی به مقصد استانبول در بهترین فرودگاه های استانبول، رزرو کنید؛ همچنین برای رزرو بلیط قطار نیز می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. ما در کنار شما هستیم تا بتوانید سفری خوب و خاطره ساز داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

4.9 11 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
13 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قادرمنش
21 روز قبل

یکی از قشنگترین جاهای دیدنی استانبول که پیشنهاد میکنم حتما ببینید موزه هنر مدرن استانبوله.

خلیلی
20 روز قبل

من استانبول زندگی میکنم و برای اینکه اوقات فراغتم بگذرونم میرم پارک فنر باغچه.

بابک
19 روز قبل

پارک آبی استانبول خیلی قشنگ تر از پارک آبی های ایرانه.

رحمان
16 روز قبل

استانبول فوق العادس.

عطا
15 روز قبل

پارک آبیش فوق العاده بود.

محمد امین صادقی
9 روز قبل

از دلفیناریوم و باغ وحش استانبول حتما دیدن کنید گه رفتید.

رضاوند
8 روز قبل

استانبول هم خوبه اما ترکیه جاهای قشنک تری هم داره به نظرم.

رضا حجازی
7 روز قبل

آقا استانبول واقعا بی نظیره

حمید
6 روز قبل

واقعا لحظات خوبی رو گذروندم داخل این شهر

غلامرضا
5 روز قبل

استانبول واقعا قشنگه

مریم
2 روز قبل

جاهای دیدنی استانبول خیلی بیشتر از این حرفاس.

رضا بهمنش
1 روز قبل

عجب پارک آبی داره

جمیله کاووسی
4 ساعت قبل

مرسی آدرس های دقیق جاهای دیدنی استانبول رو گذاشتید.

دکمه بازگشت به بالا