قوانین و شرایط عمومی هتل
- •جهت دریافت استقبال رایگان فرودگاهی در کیش حداکثر 48 ساعت مانده به ورود باید اطلاعات پرواز برای قسمت پشتیبانی ارسال تا ترانسفر هماهنگ شود
- •مهمانان ایرانی برای پذیرش در هتل باید اصل شناسنامه، اصل پاسپورت یا اصل کارت ملی خود را بههمراه داشته باشند. کارتهای ارگانی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و… مورد قبول نیست.
• مهمانان خارجی برای پذیرش در هتل باید اصل پاسپورت (با ویزا و مهر ورود به ایران با تاریخ اعتبار و انقضا) را بههمراه داشته باشند.
• در پذیرش زوجهای ایرانی، حتما یکی از زوجین باید شناسنامه بههمراه داشته باشد. پذیرش نفر دوم با کارت ملی یا پاسپورت هم امکانپذیر است.
• صیغهنامه باید بهصورت دفترچهای باشد و مهر برجسته قوه قضاییه را داشته باشد. مهر دفترخانه محل عقد بهتنهایی مورد قبول نیست.
• در صورت ارائه صیغهنامه، خانم حتما باید شناسنامه خود را با توضیحات طلاق یا فوت در صفحه دوم بههمراه داشته باشد. در غیر این صورت فقط با توضیحات و مجوز پدر خانم در صیغهنامه اتاق به زوج تحویل خواهد شد. برای آقا وجود شناسنامه الزامی نیست و کارت ملی یا پاسپورت هم موردقبول است.(همچنین پس از انتخاب هتل مورد نظر قوانین و مقررات مربوط به هتل را مطالعه نمایید ممکن است برخی از هتل ها مانند هتل سارینا از پذیرش با صیغه نامه خودداری نمایند)
• طبق قوانین هتل، اگر مدارک شناسایی مسافران نقص داشته باشد یا هویت آنها برای هتل قابل احراز نباشد، امکان پذیرش وجود ندارد و هزینه رزرو به مسافر برنمیگردد.
• امکان برگزاری جلسات در اتاقها و سوییتها وجود ندارد. اگر میخواهید مراسم خاصی را در هتل برگزار کنید باید به واحد فروش و بازاریابی هتل مراجعه کنید.
• همه مهمانان باید شئونات اسلامی و قوانین داخلی هتل را رعایت کنند.
• اگر مهمان خسارتی به اموال هتل وارد کند، برآورد هزینه آن بهعهده هتل است و مهمان باید هزینه کارشناسیشده را پرداخت کند. پیک خورشید در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد و مسافر برای جبران خسارت باید شخصا اقدام کند.
• زمان پذیرش مهمان در هتل عموما ساعت 14 می باشد.
• اگر در فاصله ساعت 8 تا 14 به هتل (قبل از ساعت تعیینشده) مراجعه نمایید و تمایل به اقامت داشته باشید باید نیم شارژ ورود یعنی50 درصد هزینه یک شب(بصورت معمول) را بپردازید.این هزینه ممکن است طبق قوانین هتل ها متفاوت باشد. ورود قبل از ساعت 8 صبح هم یک شارژ کامل (هزینه یک شب اقامت) محاسبه میشود.
• زمان تحویل اتاق و پایان اقامت، ساعت 12 ظهر می باشد.
• اگر پس از ساعت 12 بخواهید اقامتتان را تا ساعت 18 تمدید نمایید باید نیم شارژ خروج یعنی 50 درصد هزینه یک شب(بصورت معمول) را بپردازید. این هزینه ممکن است طبق قوانین هتل ها متفاوت باشد.خروج بعد از ساعت 18 هم یک شارژ کامل (هزینه یک شب اقامت) محاسبه میشود. - تغییر تاریخ رزرو مقدور نیست و در این خصوص می بایست رزرو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.
- امکان کنسلی و مقدار جریمه کنسلی در هر بسته خریداری شده متفاوت است و با توجه به شرایط هر بسته به هنگام خرید به اطلاع مسافر میرسد.
- مسافر موظف است شرایط کنسلی هر بسته را به صورت موردی چک کرده و با خرید هر بسته شرایط مربوط به آن را بپذیرد.
- ممکن است حین خرید و پرداخت وجه هتل، ظرفیت هتل منتخب تکمیل شود؛ اگر این اتفاق پس از پرداخت وجه از سوی مسافر صورت گیرد، مبلغ به حساب ایشان عودت داده خواهد شد و می تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید و یا همچنین در گاهی شرایط نیاز میباشد که پس از پرداخت وجه از سوی مسافر؛ جهت نهایی شدن سفارش، نیاز به پرداخت مابهتفاوت افزایش نرخ هتل از سوی مسافر صورت گیرد؛ بنابراین کسر مبلغ از حساب به منزله اخذ قطعی واچر هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که خرید از طریق آن انجام شده است، عودت داده خواهد شد.
- در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد و پیک خورشید در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
- رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و… نیست و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مسافر است و درصورت ایجاد خسارت به هتل توسط مهمان، کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.
- زمان پذیرش مهمان در هتل (Check In) عموما ساعت ۱۴:۰۰ است. پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مهمان مسترد نمی گردد.
- اگر مسافردرخواست هایی همچون اتاق با دو تخت یک نفره، یا اتاق دارای امکان استفاده از دخانیات، ورود زودتر یا دیرتر از موعد و مواردی از این قبیل را داشته باشد، پیک خورشید به هتل منتقل می کند و تایید نهایی دراین خصوص با هتل است و پیک خورشید در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد. در صورتی که هر یک از درخواست ها مستلزم اخذ هزینه باشد، مسافر ملزم پرداخت آن به هتل است.
- رزرو اتاقهای 3 تخته با توجه به شرایط اتاقهای هر هتل متفاوت است. ممکن است برخی از اتاقهای سه تخته جزء اتاقهای دو نفره بایک تخت اضافه باشند و یا به صورت 3 نفره باشند. توجه داشته باشید یا اتاقی انتخاب نمایید که در نام اتاق عبارت “تریپل”(اتاق سه تخته) و یا “اکسترابد/تخت اضافه” ذکر شده باشد، در غیراینصورت هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفر سوم مستقیما در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد. ممکن است اتاق سه تخته با اتاق دو تخته از نظر سایز و اندازه اتاق یکی باشند، انتخاب اینکه اتاق مشمول کدام یک از موارد مذکور میگردد، بستگی به میزان ظرفیت و شرایط هتل در زمان تحویل اتاق به مسافر دارد، پیک خورشید در این خصوص مسئولیتی جهت پاسخگویی نخواهد داشت.
- در صورتی که رزرو تایید شده مسافر به دلایلی خارج از اراده پیک خورشید لغو شودو یا از پذیرش مسافر در هتل ممانعت بعمل آید ، شرکت ما تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا اتاق یا هتل دیگری را که از نظر قیمت ، درجه ، منطقه مشابه هتل رزرو شده باشد به مسافر پیشنهاد دهد. در این شرایط مسافر می بایست مابه التفاوت مبلغ را شخصا پرداخت نماید. در صورتی که مسافر از پرداخت این مابه التفاوت امتناع کند و یا اتاق یا هتل جایگزین را قبول ننماید کل مبلغ پرداخت شده توسط مسافر بدون کسر هرگونه جریمه ای به مسافر مسترد می گردد.
- قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتلها، افراد بالای 6 سال بزرگسال محسوب میگردند و شرایط رزرو برای بزرگسال نسبت به انان جاری است. مسافر می بایست به هنگام خرید برای کودک بالای شش سال این مسئله را مد نظر قراردهد. در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. پیک خورشید هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
- در صورت نیاز به تخت برای کودک مسافر زیر 6 سال، شرایط رزرو برای بزرگسال نسبت به آنان جاری است. مسافر می بایست به هنگام خرید برای کودک زیر 6 سال این مسئله را مدنظر قرار دهد در صورت عدم رعایت شرایط، به هنگام پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مسافر در هتل پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی دراین خصوص متوجه پیک خورشید نخواهد بود.
قوانین استرداد
- قوانین استرداد هر هتل هنگام رزرو بر روی وبسایت پیک خورشید قابل مشاهده است و استرداد براساس آن قوانین انجام میشود. این قوانین توسط هتل یا تامین کننده مشخص شده است.در صورت عدم نمایش جریمه یا هر گونه ابهام قبل از رزرو با پشتیبانی تماس حاصل نمایید بدیهی است در صورت رزرو هتل و دریافت واچر امکان استرداد فقط با قوانین هتل می باشد و مسئولیت بر عهده مسافر می باشد.