جدول راهنمای ترمینال فرودگاه مهرآباد

هواپیمایی پرواز ورودی پرواز خروجی
کیش ایر ترمینال 1 ترمینال 1
زاگرس ترمینال ۱ ترمینال ۱
آتا ترمینال 2 ترمینال 2
قشم ایر ترمینال ۲ ترمینال ۲
معراج ترمینال ۲ ترمینال ۲
کارون ترمینال ۲ ترمینال ۲
ایران ایر ترمینال ۲ ترمینال ۲
ایران ایر تور ترمینال ۲ ترمینال ۲
آسمان ترمینال 6 ترمینال 4
تابان ترمینال ۶ ترمینال ۴
ماهان ترمینال ۶ ترمینال ۴
تابان ترمینال ۶ ترمینال ۴
کاسپین ترمینال ۶ ترمینال ۴
اترک ترمینال ۶ ترمینال ۴
پویا ترمینال ۶ ترمینال ۴
ساها ترمینال ۶ ترمینال ۴
سپهران ترمینال ۶ ترمینال ۴
وارش ترمینال 1 ترمینال 1
پارس ترمینال ۶ ترمینال ۴
فلای پرشیا ترمینال ۶ ترمینال ۴
چابهار ترمینال 1 ترمینال 1

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

ترمینال‌های ورودی و خروجی فرودگاه مهرآباد

در فرودگاه مهرآباد ترمینال‌های مختلفی وجود دارند. اگر در یک فرودگاه فقط یک ترمینال وجود داشت، مسافرین مجبور بودند تا برای سوار شدن به هواپیما و انجام سفر یا خروج از فرودگاه پس‌ از فرود هواپیما از این ترمینال استفاده کنند. ولی زمانی‌ که در فرودگاه بیش از یک ترمینال وجود دارد، این ترمینال‌ها تقسیم‌ بندی می‌شوند تا پروازهای ورودی و خروجی از قسمت‌های مختلف انجام گیرد. ترمینال خروجی به ترمینال‌هایی گفته می‌شود که مسافر برای انجام سفر بعد از ورود به فرودگاه به این ترمینال برای سوار شدن به هواپیما مراجعه می‌کند.

در حالی‌ که ترمینال ورودی ترمینال‌هایی هستند که پس‌ از فرود هواپیما مسافرین جهت خروج از فرودگاه از این ترمینال‌ها استفاده خواهند کرد. فرودگاه مهرآباد تهران بیشترین تعداد ترمینال را دارد، به‌ همین خاطر پروازهای مختلف از ترمینال‌های گوناگون انجام می‌شود. به‌ عنوان مثال اگر شما بلیط هواپیما تهران مشهد را خریداری کرده باشید، لازم است متناسب با ایرلاین انتخابی به ترمینال موردنظر مراجعه کنید.

ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۱ یکی از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد محسوب می‌شود که هم از پروازهای ورودی به فرودگاه و هم از پروازهای خروجی میزبانی می‌کند. در این ترمینال نمازخانه، سالن مطالعه، کافی‌ شاپ، رستوران، تعدادی فروشگاه، سالن عمومی و سالن ترانزیت وجود دارد که مسافران می‌توانند در زمان انتظار برای پرواز از این بخش‌ها و خدمات استفاده کنند. ایرلاین‌های کیش‌ ایر، زاگرس، چابهار و وارش از این ترمینال پروازهای ورودی و خروجی خود را انجام می‌دهند.

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد نیز از پروازهای ورودی و خروجی شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر، معراج، آتا، ایران‌ ایر، ایران ایرتور، کارون و آساجت میزبانی می‌کند. در این ترمینال نیز مسافران می‌توانند از خدمات کافی شاپ، رستوران، اتاق مادر و کودک، بوفه، ایستگاه ساندویچ، سالن عمومی، سالن ترانزیت، چند غرفه، فروشگاه و امکانات رفاهی و خدماتی دیگر استفاده کنند.

ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد

برخلاف ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد، ترمینال ۴ این فرودگاه فقط مخصوص پروازهای خروجی است. پروازهای خروجی ایرلاین‌های آسمان، ماهان، فلای پرشیا، کاسپین، تابان، پویا، سپهران، ساها و پارس ایر از این ترمینال انجام می‌شود. مسافرانی که از این ایرلاین‌ها برای سفر استفاده می‌کنند، می‌توانند از امکانات رفاهی موجود در ترمینال ۴ مثل جایگاه ویژه برای مسافرانی که تأخیر دارند، سالن ترانزیت، سالن عمومی، رستوران سنتی، اتاق مادر و کودک، فروشگاه و نمازخانه بهره ببرند. بهتر است برای اطلاع از برنامه این ترمینال پروازهای ترمینال۴ فرودگاه مهرآباد مطالعه کنید.

ترمینال های مهرآباد (1)

ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد نیز مثل ترمینال ۴ نمی‌تواند هم از پروازهای ورودی و هم خروجی پشتیبانی کند. به‌ همین خاطر فقط پروازهای ورودی شرکت‌های هواپیمایی آسمان، پویا، کاسپین، ماهان، تابان، پویا، سپهران، ساها و پارس ایر از این ترمینال انجام می‌شود. در این ترمینال نیز خدمات و امکانات رفاهی مختلف مثل غرفه کتاب و مطبوعات، رستوران، بوفه، غرفه لوازم آرایشی و عطر و همچنین سالن عمومی وجود دارد.

اطلاعات شرکت های هواپیمایی فرودگاه مهرآباد

در فرودگاه مهرآباد تهران، هر یک از شرکت‌های هواپیمایی بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و نیازهای خود، پروازهای ورودی و خروجی را در ترمینال‌های مختلف انجام می‌دهند. در ادامه، به معرفی شرکت‌های هواپیمایی و ترمینال‌های مربوط به پروازهای ورودی و خروجی آن‌ها می‌پردازیم.

کیش ایر کدام ترمینال است ؟

شرکت هواپیمایی کیش ایر پروازهای ورودی و خروجی خود را در ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد انجام می‌دهد. این شرکت به مقاصد مختلفی از جمله کیش، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، و تهران پرواز دارد.

زاگرس ایرلاین

زاگرس ایرلاین، یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران، تمامی پروازهای ورودی و خروجی خود را از ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد انجام می‌دهد. این شرکت به مقاصد مهمی مانند تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریز پرواز دارد. زاگرس ایرلاین با ارائه خدمات مقرون‌به‌صرفه و پوشش گسترده پروازی، به یکی از انتخاب‌های محبوب مسافران تبدیل شده است.

وارش ایرلاین

شرکت هواپیمایی وارش، پروازهای خود را در ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد مدیریت می‌کند و به مقاصدی چون تهران، رشت، مشهد، شیراز و کیش خدمات ارائه می‌دهد.

چابهار ایرلاین

چابهار ایرلاین، یکی از شرک

فاصله ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد از یکدیگر چقدر است؟

نکته حائز اهمیت این است که در فرودگاه مهرآباد ترمینال‌ها فاصله زیادی از یکدیگر ندارند اما هر کدام از آن‌ها در یک بخش مجزا قرار گرفتند. یعنی وقتی بخواهید به ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد بروید، باید از انتهای بلوار معراج، از میدان آزادی یا انتهای خیابان فرودگاه مهرآباد از بزرگراه شهید لشکری وارد شوید. در حالی‌ که ورودی ترمینال ۴ و ۶ در انتهای خیابان پرواز قرار دارد. به‌ طور کلی فاصله ترمینال ۱ و ۲ با ترمینال ۴ و ۶ حدوداً ۸۰۰ متر بوده که می‌توانید این مسافت را در ۳ دقیقه با خودرو طی کنید. البته امکان پیاده رفتن به این ترمینال‌ها نیز وجود دارد که فاصله آن‌ها ۱۰ دقیقه است. در فرودگاه برای رفاه مسافران و جابجایی و تردد راحت‌تر بین ترمینال‌ها مینی‌ بوس وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد.

فاصله ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد از یکدیگر چقدر است؟

چگونه با مترو خود را به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد برسانیم؟

از نظر موقعیت مکانی فرودگاه مهرآباد در میدان آزادی، خیابان معراج قرار دارد. این منطقه مانند بیشتر مناطق اصلی تهران همیشه با ترافیک روبرو است. اما وجود مترو تا حدی این مشکل تردد را برطرف کرده‌ است. برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد و ترمینال‌های آن مسافران می‌توانند از مترو استفاده کنند. مسیر ویژه فرودگاه مهرآباد از خط ۴ مترو یعنی ارم سبز – شهید کلاهدوز می‌گذرد. اگر بخواهید از طریق مترو خود را به فرودگاه مهرآباد برسانید، باید ابتدا وارد خط ۴ شوید و در ایستگاه بیمه خط عوض کنید.

پس‌ از آن شما می‌توانید با خط ویژه فرودگاه به مسیر خود ادامه دهید. این قطار در ۲ ایستگاه متوقف می‌شود که ایستگاه اول مسافران را به ترمینال ۱ و ۲ و ایستگاه دوم به ترمینال ۴ و ۶ می‌رساند. نکته حائز اهمیت این است که قطارهای موجود در مسیر فرودگاه مهرآباد با سایر قطارهای شهری متفاوت هستند؛ زیرا در آن‌ها طبقه‌هایی برای قرار دادن چمدان وجود دارد.

سخن پایانی

در مطالب فوق سعی کردیم علاوه‌ بر معرفی ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد، ترمینال پروازهای ورودی و ایرلاین‌های مختلف را نیز ذکر کنیم تا اگر قصد سفر از طریق این فرودگاه را داشتید با بخش‌های مختلف آن آشنایی داشته باشید. برای تجربه یک سفر به‌ یادماندنی و راحت گرفتن بلیط هواپیما در اولویت قرار دارد که می‌توانید این کار را از طریق سایت پیک خورشید انجام دهید و از مزایای منحصر به‌ فرد آن مثل پشتیبانی ۲۴ ساعته، تضمین ارزان‌ترین بلیط‌ها، رزرو آسان و سریع استفاده کنید.