اخبار و بخشنامه های ایرلاین ها

اطلاعیه ایرلاین های داخلی و خارجی

بروزرسانی شده در اردیبهشت 1402

همراهان گرامی میتوانید آخرین اخبار و اطلاعیه ایرلاین های داخلی و خارجی و شرایط جدید ورود به کشورهای مختلف را از ما دریافت کنید جهت مشاهده روی هر اطلاعیه کلیک کنید

چنانچه مقصد سفر شما جر لیست نیست یا در خصوص سفر و قوانین مسیرهای داخلی کشورها ( پروازهای کانکشن یا قوانین CHECIN آنلاین ) سوال دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید

شرایط ورود به ایران ( اتباع و مقیم )

احتراما به اطلاع میرساند کلیه مسافران با تابعیت ایرانی میتوانند بدون محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور ایران اقدام نمایند. همچنین مسافران بالای 12 سال با تابعیت غیر ایرانی میتوانند با ارائه گواهی واکسیناسیون 2 نوبت کرونا که از اخرین نوبت انها 14 روز گذشته باشد یا با ارائه جواب منفی تست پی سی ار در محدوده 72 ساعت به پرواز به کشور ایران سفر نمایند.

شرایط ورود به کشور ترکیه

به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور ترکیه لغو گردیده و مسافران میتوانند با مجوز های معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر نمایند.

شرایط ورود به کشور عراق

به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور عراق لغو گردیده و مسافران میتوانند با مجوز های معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر نمایند.

شرایط ورود به کشور عمان

به اطلاع میرساند بر اساس اخرین بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور عمان تمامی محدودیت های کشور عمان برای مسافران ورودی به کشور عمان حذف گردیده است و از این پس مسافران برای ورود به کشور عمان محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت.

لازم به ذکر است مسافران ایرانی جهت دریافت ویزای توریستی 14 روزه کشور عمان هنگام پذیرش در فرودگاه ایران مدارکی چون بلیت رفت و برگشت، تایید رزرو هتل ، اعتبار پاسپورت و سایر مدارک حداقل 6 ماه و بیمه مسافرتی را همراه داشته باشند.

مسافران ایرانی جهت دریافت ویزای تجاری فرودگاهی 21 روزه نیز هنگام پذیرش در فرودگاه میبایست بلیت رفت و برگشت ، تایید رزرو هتل یا اطلاعات تماس یک شخص در عمان را همراه خود داشته باشند.

ویزای توریستی و تجاری فرودگاهی در کشور عمان قابل تمدید میباشد و حتما مبلغ ویزا در هنگام ورود میبایستی با ریال عمان یا کارت های اعتباری بین المللی پرداخت شود.

تنها ویزاهای اقامت کاری، اقامت خانوادگی، اقامت دانشجویی و اقامت سرمایه گذاری برای سفر نیازی به مدارک ذکر شده ندارند.

شرایط ورود به کشور ارمنستان

احتراما به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور ارمنستان لغو گردیده است و مسافران میتوانند با مجوزهای مرتبط به مانند گذشته به این کشور سفر نمایند.

شرایط ورود به کشور گرجستان

دولت گرجستان تمام محدودیت های مرتبط با ویروس کرونا را لغو کرده است و اتباع تمامی کشور ها برای ورود به مرزگرجستان نیاز به ارائه کارت واکسیناسیون و یا نتیجه تست پی سی ار ندارند .

رعایت نکات ذکر شده برای ورود به گرجستان ضروری است .

  • بلیت رفت و برگشت معتبر در سفر های هوایی و مشخص بودن تاریخ برگشت
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی در بازه زمانی سفر هوایی و زمینی برای هر شخص
  • داشتن رزرو معتبر هتل ( ووچر هتل ) در طول مدت اقامت در گرجستان
  • همراه داشتن پول به میزان کافی برای هر نفر ( هر روز اقامت حدود 100 دلار )
  • پاسخگویی صریح و شفاف به سوالات و ابهامات پلیس مرزی گرجستان در هنگام ورود
  • لزوم توجه مسافرین به فهرست کالای ممنوعه

سفارت ایران در گرجستان پیش تر متذکر شده بود سفر به گرجستان با هدف گردشگری ( در صورت داشتن مدرک معتبر سفر ) بدون ویزا به مدت 45 روز امکان پذیر است . اقامت بیش از 45 روز مشمول جریمه خواهد شد و اخراج فرد را نیز در پی خواهد داشت .

لازم به ذکر است سفر به گرجستان با اهداف غیر گردشگری ( دانشجویی ، تجاری ، سرمایه گذاری و غیره ) به ویزا نیاز دارد و لازم است قبل از سفر نسبت به دریافت ویزا اقدام شود .

فهرست داروهای ممنوعه هنگام سفر به گرجستان که همراه داشتن انها جرم تلقی شده و پیگرد قضایی دارد و از سوی سفارت ایران در تفلیس به شرح زیر اعلام شده است : استامینوفن ، کدئین ، ترامادول ، متادون ، کلداکس ، اگزازپام ، اکستازی ، کلداستاپ ، کلرو دیازپوکساید ، ژلوفن ، سوپرا کلد ، آمی تریپ تیلین ، رادی دول 100،  تی دول 100 ، سودافد ، کلونزپام ، دیفنوکسیلات ، آفرین و سایر داروهای مشابه

شرایط ورود به کشور آذربایجان

احتراما به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور آذربایجان لغو گردیده و مسافران میتوانند با مجوزهای معتبر همانند گذشته به این کشور سفر نمایند.

شرایط ورود به کشور امارات ( دبی)

به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور امارات لغو گردیده است و مسافران میتوانند با مدارک معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر کنند .

لازم به ذکر است ارائه مدارک ذکر شده جهت سفر به این کشور ضروری است .

  • بلیت رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • واچر هتل
  • ویزا معتبر به همراه بیمه ویزا

شرایط ورود به کشور کویت

به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کوید 19 جهت سفر به کشور کویت لغو گردیده است.

شرایط ورود به کشور روسیه

بر اساس اعلام فرودگاه های ونوکووا و شرمیتیوا مسکو از تاریخ 18 نوامبر 2022 برای مسافران به روسیه ارائه تست پی سی ار یا کارت واکسیناسیون مورد نیاز نمیباشد و صرفا کافی است که فرم پرسش نامه بهداشتی که توسط مهمانداران محترم در زمان پرواز به مسافران تحویل میگردد را قبل از فرود پرواز در فرودگاه مسکو تکمیل و در بدو ورود به نماینده واحد قرنطینه بهداشتی فرودگاه فوق الذکر تحویل دهند.

به استحضار میرساند با توجه به مشکلات به وجود آمده در فرودگاه ونوکوا روسیه از تاریخ 17 ژانویه 2023 نسبت به پذیرش مسافران با پاسپورت افغانستان و عراق در این مسیر خودداری به عمل خواهد امد . لازم به ذکر است پذیرش این مسافران در مسیر منتهی به فرودگاه شرمیتییوا روسیه بلامانع میباشد.

کلیه اتباع روسیه علاوه بر تکمیل فرم پرسشنامه فوق الذکر بایستی پرسشنامه بهداشتی را در سایت آنلاین زیر قبل از مراجعه به کانترهای پذیرش مسافران در ایران تکمیل و ارسال کرده باشند.

http://www.gosuslugi.ru/394604 , http://www.gosuslugi.ru

واحد قرنطینه بهداشتی فرودگاه های مسکو در صورت لزوم نسبت به انجام تست پی سی ار از برخی مسافران به صورت انتخابی اقدام خواهد کرد.

تمامی مسافران با اتباع افغانستانی و عراقی جهت ورود به مسکو علاوه بر همراه داشتن مدارک کامل سفر میبایست بلیت برگشت را نیز به همراه داشته باشند لازم به ذکر است در صورت خرید بلیت یک طرفه از ورود مسافر جلوگیری به عمل خواهد امد.

شرایط ورود به کشور هندوستان

به اطلاع میرساند کلیه محدودیت های مرتبط با همه گیری کووید 19 جهت سفر به هندوستان لغو گردیده است و مسافران میتوانند به مانند گذشته با مدارک معتبر به این کشور سفر کنند.

شرایط ورود به کشور انگلستان

اخیرا دولت بریتانیا شرایطی را برای ورود مسافران به این کشور وضع کرده است . مسافر باید پیش از رسیدن به مقصد فرم مکان یابی مسافر را تکمیل نماید همچنین با توجه به مبدا سفر خود ممکن است به محض ورود به کشور انگلستان نیاز به 10 روز قرنطینه یا کمتر داشته باشد در صورت عدم پذیرش قرنطینه باید مبلغ 10000 پوند جریمه بپردازد و اگر جریمه به موقع پرداخت نشود پیگیرد قانونی دارد .

پیش از سفر به انگلستان لازم است اطلاعات کامل تماس و سفر خود را 48 ساعت پیش از ورود در فرم انلاین مکان یابی مسافر تکمیل نمایید به محض ورود به مرز انگلستان باید مدرکی مبنی بر اثبات تکمیل فرم مکان یابی ارائه شود . زمانی که فرم را تکمیل کردید ایمیل تاییدیه به انضمام فایلی دریافت خواهید کرد . هنگام کنترل مرزی باید هم پرینت از فایل کپی شده و هم فایل کپی شده ای که دانلود کرده اید در موبایل خود نشان دهید . ماموران مرزی QR CODE  موجود در بالای این فایل را جهت بررسی تکمیل موفقیت امیز فرم ، اسکن خواهند کرد .

دولت از فرم مکان یابی تکمیل شده برای بررسی وضعیت قرنطینه شما استفاده میکند در صورتی که بخواهید زودتر به قرنطینه خود خاتمه دهید باید با پرداخت مبلغی درخواست تست شخصی کرونا دهید .

http://www.gov.uk/uk-border-control

لازم است قبل از ورود به کشور انگلستان درخواست ویزا دهید ، پیش از سوار شدن به هواپیما شرکت هواپیمایی یا تور مسافرتی که با آن سفر میکنید پاسپورت و سایر مدارک شما را چک میکند و به صورت الکترونیکی به مقامات مرزی ارسال میشود ، میتوانید با مراجعه به این لینک و پرداخت 10 پوند اطلاعات ارسالی خود را مشاهده کنید .

http://www.gov.uk/government/statistics/hmpo-privacy-information-notice

 

شرایط ورود به کشور فرانسه

به اطلاع میرساند تمام محدودیت های مرتبط با همه گیری کووید 19 جهت سفر به کشور فرانسه لغو گردیده است و مسافران از این پس میتوانند همانند قبل با ارائه مدارک معتبر به این کشور سفر کنند.

شرایط جدید سفر به کشور ایتالیا

به اطلاع میرساند تمام محدودیت های مرتبط با همه گیری کووید 19 جهت سفر به کشور ایتالیا لغو گردیده است و مسافران از این پس میتوانند همانند گذشته با ارائه مدارک معتبر به این کشور سفر کنند.

شرایط ورود به کانادا

کانادا اعلام کرد تمام محدودیت های ورود به کشور کانادا در دوران پاندمی کرونا از تاریخ 1 اکتبر 2022 برداشته شده است بدین ترتیب مسافران 1) الزامی به ارائه کارت واکسن ندارند، یعنی مسافران واکسینه نشده نیز میتوانند به کانادا سفر کنند. 2) الزامی به انجام تست پی سی ار قبل از سفر و هنگام ورود به کانادا ندارند . 3) الزامی به قرنطینه ندارد .4) الزامی به زدن ماسک در هواپیما ندارند.

شرایط ورود به آمریکا

مسافران برای ورود به ایالت متحده آمریکا نیاز به ویزا دارند ، به دلیل نداشتن سفارت آمریکا در ایران مسافران ایرانی برای اخذ ویزا باید به یکی از کشور های همسایه ترجیحا ارمستان ( ایروان ) ، ترکیه ( آنکارا) ، امارات ( دبی ) مراجعه کنند تا پیکاپ ویزا آمریکا انجام شود.

درباره واکسیناسیون و محدودیت های سفر به این کشور باید گفت که با فروکش کردن بحران همه گیری کرونا تا حد بسیار زیاد انواع محدودیت های مسافرتی و مهاجرتی به این کشور برداشته شده و کلیه متقاضیان سفر به این کشور به شرط انکه به طور کامل واکسینه باشند ، میتوانند با ارائه مدرک واکسینه بودن به خاک این کشور از هر طریق وارد شوند . منظور از واکسینه کامل بودن ، تزریق حداقل 2 دوز از یکی از واکسن های مورد تایید دولت آمریکا بوده و به طوری که از تزریق دوز اخر حداقل 14روز گذشته باشد.

دولت آمریکا تقریبا کلیه واکسن های به تایید رسیده سازمان بهداشت جهانی را قبول دارد ، از جمله کلیه واکسن های در دسترس ایرانیان مانند سینوفارم ،آسترازنکا،  سینوواک ، جانسون اند جانسون ، بیوتک و کوواکسین و ... و البته واکسن هایی مانند برکت و فخرا و ... مورد تایید این کشور و اکثر کشور های جهان حتی کشور های منطقه متاسفانه نیست.

شرایط ورود به قبرس

بخش شمالی و جنوبی قبرس کاملا با هم متفاوت اند . بخش شمالی ترک نشین و مسلمان هستند در حالی که بخش جنوبی یونانی و مسیحی هستند. ایرانیان برای سفر به بخش شمالی به ویزا نیازی ندارند درواقع ویزای قبرس شمالی ، فرودگاهی است.

قبرس جنوبی در واقع بخش اروپایی و یونانی نشین قبرس است و برای ورود به آن به ویزا نیاز دارید . قبرس جنوبی عضو شنگن نیست و با ویزای آن نمیتوانید به اروپا سفر کنید اما در صورتی که ویزای شنگن را داشته باشید میتوانید به قبرس جنوبی سفر کنید.

توجه داشته باشید اگر مهر ورود به قبرس شمالی در پاسپورت شما ثبت شده باشد نمیتوانید به قبرس جنوبی سفر کنید. همچنین در مرز دریایی یا فرودگاه قبرس واچر هتل شما را بررسی میکنند بنابراین واچر هتل را به صورت پرینت شده به همراه داشته باشید.

ویزای قبرس ، شینگن نیست اما قوانین دریافت این ویزا دقیقا مطابق ویزای شنگن است . دارندگان ویزای قبرس میتوانند آزادانه  به کشورهای بلغارستان ، رومانی و کرواسی سفر کنند . در مدت 7 روز کاری به درخواست ویزا قبرس پاسخ داده میشود و این ویزا برای 14 روز معتبر میباشد . ویزای قبرس در قالب تورهای گروهی صادر میشود و برای درخواست ویزای انفرادی قبرس نیز باید حتما دعوت نامه ارائه کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای قبرس شمالی عبارت اند از :

  • کپی و اصل پاسپورت فرد متقاضی با 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس 6*4 جدید با پس زمینه سفید
  • اصل و ترجمه شناسنامه فرد متقاضی
  • اصل و ترجمه شده گواهی اشتغال فرد متقاضی
  • ارائه تمکن مالی به دلار
  • ارائه اسناد مربوط به گردش حساب فرد سه تا شش ماه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا و وارد کردن اطلاعات صحیح فرد متقاضی
  • ارائه کپی از تاریخچه سفر فرد
  • رزرو قطعی بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو قطعی هتل
  • ارائه دعوت نامه در صورت لزوم

محدودیت های کرونایی در حال حاضر از کل پرواز ها صرف نظر از اینکه از کجا پرواز کرده اند ، به طور تصادفی از انها خواسته میشود که آزمایش کوید 19 را پس از ورود انجام بدهند.

برچسب ها {{item.name}}